Träna hemma med Exor Live

Träning är extra viktigt när man blir äldre.
Du förebygger fallolyckor och mår bättre både fysiskt och psykiskt.
Ta hjälp av filmerna nedan och/eller skapa ett gratis konto i Exor Live, där du kan ta del av en uppsjö olika övningar och träningsprogram.
Precis var och när du själv vill!

Så här fungerar filmerna

• Tryck på någon av rubrikerna ovan för att välja film du vill träna till.
  • Tryck på play-knappen i vänstra hörnet av filmen för att starta.
  • Tryck på pilarna nere i högra hörnet för att se filmerna i fullskärm.
  • För att komma ur fullskärmsläget, tryck på Esc-knappen på tangentbordet. (Om du tittar på dator)

Ta del av ännu fler övningar och träningsfilmer

Skapa ett kostnadsfritt konto genom att uppge ett användarnamn och lösenord.
När kontot är skapat trycker du på logga in och uppger det användarnamn och lösenordu du själv valde.
Då får du tillgång till många fler övningar och träningsfilmer. De har olika svårighetsgrader så att det ska finnas något som passar alla.
Om du vill kan du även ta hem appen Exor Live Go och logga in.

Du kan även svara på några frågor och få ett personligt träningsprogram som är anpassat för just dig. Träningen är fallförebyggande, med olika styrke- och balansövningar som är anpassade för seniorer.

Om du behöver mer hjälp kan du ringa SeniorCenters IT-pedagog: 0510-77 17 75.

För att komma igång trycker du på knappen "Skapa gratis konto".

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Observera att vi inte besvarar frågor om kommunens verksamheter denna väg. Här tar vi endast emot synpunkter på aktuell webbsida du besöker. Frågor om våra verksamheter hänvisas till vår e-tjänst Tyck till om kommunen.

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad: